רוצים לכתוב כאן ? הבלוג של אח"י דקר מחפש כותבים אורחים ראו כאן

תעודת הורות ?

מאת חנית כהן | נשלח 11.02.2007 | נושאים כללי

שמעתי היום ברדיו שמשטרת ישראל תפסה בחודש האחרון כ-5000 הורים שלא חגרו את ילדיהם.
תקראו את זה שוב 5000 הורים שלא חגרו את ילדיהם.

בהרבה מאד מאבקים לאימוץ הומולסבי, לאימוץ רגיל ואפילו להורות יחידאית מבחירה מדברים על התערבות הממשלה בהורות, ועל כך שברגע שאתה לא מסוגל להוליד ילדים ללא עזרת הרפואה פתאום בוחנים אותך כהורה.

אולי זו הדרך הנכונה והראויה, אולי צריך בעצם להתחיל לבחון את כולם !
כי ברגע שהורה לא חוגר את ילדיו, לא עושה כל שביכלתו כדי להגן עליהם מהעולם, להגן עליהם ממות - לטעמי הוא מאבד את הזכות להיות הורה.

בתאוריה הורה שלא חוגר לא שונה מהורה שאונס או הורה שרוצח.
כן - אני יודעת שזה מאד מאד שונה - אבל המהות היא אותה מהות, הורה שאינו מגן על ילדיו.


נהניתם מהפוסט ? כדאי להרשם לעדכוני RSS ולקבל הכל ישירות.



11 תגובות עבור “תעודת הורות ?”

  • TzV-EyE-GeR בתאריך 11.02.2007 @ 23:05

    מסכים איתך בכל מילה. מאוד קשה לי לקבל את תרבות האי חגירת חגורות בטיחות ברכב, ואת אי החינוך לכך.

  • אלעד בתאריך 11.02.2007 @ 23:21

    אמר לי פעם חבר שבשביל לגדל כלב צריך רישיון, בשביל ילדים לא.

  • הייקו בתאריך 12.02.2007 @ 14:16

    פעם נהגתי לדחוף את האף, ולהעיר לאנשים על זה. לאחר מס’ פעמים שבהם אויימתי ע”י אבות ואימהות אגרסיבים - בעייה שלהם.

  • עירא בתאריך 12.02.2007 @ 14:20

    אני מסכים שזה אחד הדברים הכי מטרידים שאני רואה על הכביש. מה שהכי הרג אותי זה לראות בשבת שעברה, בחניון מתחם שפיים, אבא שמחנה את המכונית שלו עם תנוקת בת פחות משנה על הברכיים, בריטני-סטייל. הוא עשה רברס לתוך המקום שפיניתי אני רק רגע לפני. עצרתי את האוטו בצד ואמרתי לו איזה שני משפטים והצטרף אלי גם הזקן החביב שמנווט את התנועה בחניון, אבל הוא בהה בנו במבט ריק שאומר “אולי אתם צודקים אבל לא בא לי לצאת אידיוט ולענות”. אני נגנב גם כל פעם שאני רואה מכונית עוברת לידי בכביש מהיר עם שלושה ילדים עומדים או קופצים במושב האחורי. כל יום לפחות מכונית אחת או שתיים. לא נתפס.

    מצד שני אני שמח שהמשטרה סוף סוף אוכפת משהו כמו שצריך. לדעתי הורה עם ילד לא חגור באוטו צריך לאבד את הרשיון במקום לחודש על כל ילד לא קשור, לעמוד למשפט בלי ברירת קנס ושהנושא ידווח גם לרשויות הרווחה. כנ”ל תינוקות על הברכיים ודומיהם, שם אולי אפילו 3 חודשים שלילה לפני משפט.

    ובלי קשר לרכבים ומתנ”ע, לדעתי גם מתנחלים שלוקחים ילדים מתחת לגיל 16 לגור בתוך מובלעת בשטח B, ראה ערך ישובי הגדה, חברון וקרית ארבע, צריכים להיות מטופלים על ידי רשויות הרווחה.

  • עירא בתאריך 12.02.2007 @ 14:22

    זו לא רק בעיה שלהם. נהג עם ילדים באוטו, דעתו מוסחת. נהג עם ילדים לא קשורים על אחת כמה וכמה. זו בעיה של כל מי שבסביבה כהם מתחילים לריב. פעמיים כמעט התנגשו בי מכוניות עם אמא שהסתובבה אחורה לטפל בריב שפרץ מאחורה או אבא שהסתובב לצעוק על הילדים לשבת בשקט.

  • אחי דקר בתאריך 13.02.2007 @ 16:05

    בדיוק כאן מתחילה הבעיה…
    הרי אח”כ כולנו מתפלאים על הילדות שעברו התעללות, על הילדים שרצים לכביש ועל הרבה דברים נוספים.

    לא אני לא חושבת שהכל באותה הרמה - אבל אני כן חושבת שצריך להקצין כדי לראות את המצב לאשורו.

  • אחי דקר בתאריך 13.02.2007 @ 16:07

    אכן.
    לא מעט פעמים קיבלתי מבט תמה כתגובה לבקשתי מהנוסעים מאחור לחגור, עד היום לא ברור לי למה אנשים צריכים שאני אדאג לחיים שלהם.

  • רוגל בתאריך 13.02.2007 @ 18:47

    למה שלא נמשיך את קו המחשבה הזה: מה לגבי הורים שלא דואגים לדיאטה של הילדים שלהם, או שלא מגיעים לאסיפת הורים, או שמשתמשים בשפה לא ראויה. אבל זה כמובן למה לעצור כאן, מה לגבי הורים שלא קונים מספיק ספרים? וצעצועים חינוכיים?
    אולי הכי טוב להפקיע את הגידול של הילדים מההורים ולתת אותם למוסדות מוסמכים? או שאולי כל העניין הזה של רישוי להורות הוא לא רציני?

  • אחי דקר בתאריך 13.02.2007 @ 22:54

    אתה יכול לנחש שלא התכוונתי לכך ברצינות.
    ובכל זאת הקלת הראש בעניינים שכאלו (כמו חגורת בטיחות) לפעמים משגעת אותי.

    כמות הילדים שהלכו לאיבוד בחרמון אתמול היתה מבהילה, ואני יודעת שלא משנה כמה אתה שם לב - הם עדיין נעלמים. דווקא לכן - בכל הדברים שבהם אתה באמת יכול לשלוט, למה לא לשלוט ?

    ואני, אני תמיד מעדיפה אנרכיה על שלטון טוטליטרי ריכוזי

  • אבי בתאריך 20.02.2007 @ 12:09

    המדינה עושה עבודה כל כך מוצלחת בכל כך הרבה תחומים, עד שבאמת כדאי שהיא גם תתחיל להחליט מי רשאי להיות הורה.

  • עירא בתאריך 12.04.2007 @ 10:24

    לא צריך לדמיין. הרבה בתי ספר בארה”ב שולחים עם הילד תעודה עם ציונים פעמיים בשנה ובתוכה גם הBMI של הילד עם אזהרות בהתאם. אחד המדדים הפחות רלוונטיים שיש לבריאות בכלל ואצל ילדים בגיל בי”ס בפרט.