רוצים לכתוב כאן ? הבלוג של אח"י דקר מחפש כותבים אורחים ראו כאן

תחזיקי את הקלפים קרוב לחזה

מאת חנית כהן | נשלח 14.08.2007 | נושאים כללי

מישהו פנה אליי בבקשה להרים לו אתר מבוסס וורדפרס, בתשלום.
כחלק מהנסיון להבין מה בדיוק הוא רוצה וצריך ניהלנו דו שיח, מבוסס מיילים.
בו הסברתי לו איך ועל מה אני מתבססת כדי לפתור לו את הבעיות.
נכון - לא כתבתי לו את הקוד, אבל בהחלט שיניתי לו כיוון מהדרך בה הוא התכון לפתור את הנושא.

ביום ב’ לאחר שלא שמעתי ממנו מאז שנתתי לו הצעת מחיר ביום חמישי שלחתי מייל לראות מה קורה - שתיקה.
היום כבר הבנתי מה קרה, ראיתי ברשימת הקישורים לבלוג שלי את האתר שהרים.
מסתבר שהוא החליט להרים את האתר לבד (לגיטימי) בלי לעדכן אותי באף צורה (פחות לגיטימי).

האדם השתמש כמובן בעצות שנתתי לו, הסתמך על הכיוונים וההסברים שסיפקתי ועשה את העבודה בעצמו.

אין ספק שזו זכותו, מאידך - לא יפה.

אני את הלקח שלי למדתי, לא מסבירה איך אני עושה דברים ללקוחות פוטנציאליים. המידע פה בבלוג הוא חינם ובכיף.
אבל כחלק מדיון על עבודה כנראה שאני לא אמורה לחשוף.
אנשים שוכרים אותי (בתאוריה לפחות) בעיקר עקב הידע המעמיק שלי בוורדפרס, ברגע שאני חושפת להם את הפתרונות - הם לא צריכים אותי.


נהניתם מהפוסט ? כדאי להרשם לעדכוני RSS ולקבל הכל ישירות.



27 תגובות עבור “תחזיקי את הקלפים קרוב לחזה”

  • עידן שלומן ( קידום אתרים מקצועי ) בתאריך 14.08.2007 @ 12:04 pm

    זה נפוץ מאוד ( לא רק בהתקנות בלוגים ),
    אבל מטעויות לומדים וזה מה שחשוב. :arrow:

  • אחי דקר בתאריך 14.08.2007 @ 12:11 pm

    כן.
    פחות מעצבן אותי ש”איבדתי” את הכסף.
    יותר מעצבן אותי שאפילו תודה הוא לא טרח להגיד, או סתם לעדכן שלא מתאים\יקר מידי\משהו…

    אבל בהחלט לומדים.

  • Morphey בתאריך 14.08.2007 @ 12:21 pm

    סתם אפס תחמן שלא יודע להתקין מערכות פשוטות כמו וורדפרס ומנצל אנשים תמימים.
    הסברת לו איך להתקין, לשנות ולעשות דברים מורכבים? תהיי בטוחה שיהיו לו תקלות שהוא לא יידע איך לפתור.
    מבין מאוד את התיסכול שלך, אנשים כאלה ראויים להגלייה. :x

  • Morin בתאריך 14.08.2007 @ 12:41 pm

    את יכולה לגבות כסף על יעוץ, ולעסוק בדיוק בלהנחות אנשים איך לפתור בעיות.

  • אחי דקר בתאריך 14.08.2007 @ 12:49 pm

    מרפי - הנקודה לא הייתה התקנה של וורדפרס, אלא התאמתה לצרכיו.

    מורין - בדיוק על זה דובר.

  • שודד הטלכתבים בתאריך 14.08.2007 @ 12:55 pm

    בשלב המו”מ המקדים, הדגש צריך להיות במקום על ייעוץ - על בדיקה אם את שווה את הכסף ע”י בדיקה אם את יכולה לעזור לו. אם הקליינט צריך הוכחה שאת מבינה בנושא, תפני אותו לבלוג שלך.

  • almost30 בתאריך 14.08.2007 @ 1:04 pm

    מנסיוני (אמנם מתחום אחר), גם אני נכוויתי כך בעבר, אסור לתת כלום(אפילו לא מילה) מעבר להצעת מחיר מפורטת. אם הלקוח רציני ומעוניין בשירות/יעוץ, יסכים לשלם מהדקה הראשונה(כמובן שחובה שכל סיכום יהיה בכתב).

  • שרון בתאריך 14.08.2007 @ 1:17 pm

    זו בהחלט לא התנהלות תקינה. חוצפה לא קטנה - אפילו.

  • ארז בתאריך 14.08.2007 @ 1:34 pm

    אני יכול להבין את התסכול.
    למרות זאת, אני דווקא בעד לפתוח את כל הקלפים ולחלוק בכל הידע.
    יש כאן שני משאבים, זמן וידע. אני חושב שאין בעיה לחלוק בידע ואפילו, מבחינה עסקית, כדאי. לעומת זאת, זמן שווה כסף וזה כבר חשבון שכל אחד, שחולק ידע, צריך לחשב כמה שווה לו לחלוק מהזמן שלו.

  • גלעד בתאריך 14.08.2007 @ 2:47 pm

    התנהלות מבחילה, ללא ספק. ייעוץ אישי תמורת שכר, והתחמן עוד יצטרך משהו בעתיד, כך שהתמרון הזה יעלה לו מתישהו בכאב ראש. הוא לא יוכל לפנות אלייך ישירות.

    הפסד שלו.

  • lior בתאריך 14.08.2007 @ 3:43 pm

    אני עם עידן. מטעויות לומדים ועכשיו את תדעי איך להתנהל עם לקוחות פוטנציאלים. תגידי תודה שעשית את הטעות במקרה קטן ולא ממש משמעותי שכזה ולא במקרה יותר קריטי.

  • אחי דקר בתאריך 14.08.2007 @ 4:13 pm

    תודה על העידוד.
    אני בהחלט מסכימה שמטעויות לומדים.
    מעכשיו כשדברים יהפכו לייעוץ, אני אציין זאת ובהחלט אדאג לחשוף מידע במידה (כנראה מועטה).

    ארז, גם אני חושבת שאין בעיה לחלוק בידע, אחרת לא הייתי כותבת את הבלוג, מאידך אני לא גובה כסף על התכתבות מיילים בדרך לעסקה בעוד שלא תמיד הייתי עונה לשאלות מהסוג האמור אם היו מגיעות אליי סתם כך. פשוט כי הן מצריכות לא מעט זמן.

  • גילפ בתאריך 14.08.2007 @ 6:00 pm

    גלעד, מדהים לכמה אנשים יש את התעוזה כן לפנות שנית…

    חנית, אני נכוותי באותה צורה. כלל האצבע שלי הוא כיום: להציג את מה אני עומד לעשות ולא את איך אני עומד לעשות זאת.

  • עידן שלומן ( קידום אתרים מקצועי ) בתאריך 14.08.2007 @ 7:33 pm

    Show me the Money and then I will start to talk :twisted:
    אבל, לפעמים חשיפה מועטה של מידע יכולה להרתיע לקוחות פוטנציאליים.

    בכל מקרה, למה אני לא מקבל עידכונים למייל למרות שביקשתי ?? :arrow:

  • DragonReborn בתאריך 14.08.2007 @ 7:50 pm

    למרות שאני יכול להבין את התסכול (בתור מישהו שעוסק בתכנות אפליקציות ווב, זה קרה לי לא פעם), לדעתי המסקנה שלך מוטעה. נכון הוא התנהג בחוצפה (הייתי רוצה לשייך את זה לתרבות שלנו), וכן הפסדת את הכסף, אבל עכשיו יש לו איי שם בתת מודע רישום של חנית מהבלוג אח”י דקר יודעת מה היא מדברת - עם מישהו ישאל אני אפנה אותו אליה. וזה עלול להיות שווה את הכסף שהפסדת במקרה הזה.

    ובאופן כללי, אני בעד גילוי כמה שיותר מידע, כל עוד זה לא מידע בעל ערך מקצועי. וכמובן, אם הגדרת התפקיד שלך היא “ייעוץ” אז כל מה שכתבתי עד כה בטל.

  • ארתיום בתאריך 14.08.2007 @ 7:51 pm

    אנשים לא מבינים דבר פשוט…

    אז הוא “תחמן” אותך. מה הוא הרוויח? הוא לא ישלם לך. השאלה היותר מעניינת מה יקרה כאשר הוא יצטרך:

    - לעשות שדרוג
    - להעביר את הבלוג לשרת אחר
    - לעשות משהו שהוא לא חשב עליו בשיחה אחרונה.

    אנשים לא מבינים שהתשלום הוא עבור השירות שאתה מקבל+אחראיות. באותה מידה הוא היה יכול לקבל את אותו הייעוץ בפורומים או בכל מקום אחר. אבל הערך המוסף שאתה מקבל עבור תשלום הוא לא רק עזרה עצמה. אלא המשך, תמיכה, טיפול בבעיות, שינויים וכד’.

  • עמית בתאריך 14.08.2007 @ 8:48 pm

    דווקא על רקע הארוע העגום הזה (גם לי קרה פעם - בתחום אחר), ובהיעדר מקום אחר (ציבורי) לעשות זאת - אני רוצה להודות לחנית על כל המדריכים והתגובות שעזרו לי מאד בהעלאת הבלוג העצמאי שלי לאוויר לאחרונה. במיוחד עזר לי הדיון הקצרצר בנושא כתורות משנה שניהלתי עם חנית מעל תגובות אתר זה….
    אני אוהב להחזיר… וברגע שיהיה לי קצת זמן לארוז את הדברים יפה, אני אעלה את התבנית שעיברתתי ואולי אפילו אארוז יותר יפה את הפתרון לכותרות משנה וכמה שפצורונים שעשיתי כווידג’טים ותוספים, לרווחת הכלל.
    אז הרבה תודה….

  • fiLi בתאריך 14.08.2007 @ 9:03 pm

    אה, כן, מוכר.
    אני מאמין בקארמה אינטרנטית. גם עבורך, וגם עבורו.

    אני אישית לא חושב שצריך ללמוד פה לקח ולהתחיל לחשוב מה ואיך בפעם הבאה. זה שאדם מסוים עשה משהו, לא חייב לשנות התנהגות חיובית מצידך. קטן עליך, באמת…

  • fiLi בתאריך 14.08.2007 @ 9:06 pm

    (אגב, רציתי לנסות את “עריכת תגובה זו” ונראה שזה לא ממש עובד.
    אני ממליץ על התוסף הAJAXI, אם זה לא מה שאת משתמשת בו.)

  • אחי דקר בתאריך 14.08.2007 @ 9:06 pm

    מסכימה עם שניכם, אין ספק שבסופו של יום הידע שלי הוא הכלי העיקרי שברשותי. אפ אחד לא יכול לקחת אותו ממני, ומי שהיה זקוק לעזרתי פעם אחת יזדקק לה שוב (או לא).

  • אחי דקר בתאריך 14.08.2007 @ 9:09 pm

    פילי - לרוע המזל התוסף לא עובד כראוי, אכן אנסה את AJAXI.
    וקארמה אינטרנטית היא רעיון מצוין.

  • דובי בתאריך 15.08.2007 @ 9:40 am

    אל תקחי את זה בקיצוניות. אנחנו צריכים לעסוק פה ושם ב”שלח לחמך על פני המים”, אז לא תמיד יש ברירה. הנה, לא ידעתי על קיומך ועל קיומו של הבלוג שלך עד שקראתי לפני כמה דקות באיזה אתר שאת עוזרת לאנשים -ונכנסתי מתוך סקרנות, ועכשיו אני קורא כאן שאת תותחית-על בוורדפרס. אז את אצלי בזכרון עכשיו ומי יודע מה ילד יום.

  • אחי דקר בתאריך 15.08.2007 @ 10:40 am

    תודה דובי.
    באיזה אתר קראת שאני עוזרת לאנשים ?
    (מה שאגב נכון כמובן)

  • lior בתאריך 15.08.2007 @ 12:53 pm

    חנית לא רק הידע שלך הוא הנכס שלך אלא בעיקר הניסיון. הוא יכול להבין איך פותרים את הבעיה אבל כמו שאמרו כבר אם יהיו לו בעיות בעתיד שהוא לא ידע איך לפתור בגלל חוסר ניסיון אבוד לו, הוא לא יכול לפנות אלייך. במיוחד אם הוא קרא את הפוסט הזה :P

  • מרג' בתאריך 19.08.2007 @ 8:45 am

    ת’אמת? אני מרחמת עליו.

    ההיכרות איתך שווה הרבה יותר מכסף. הוא אולי הרוויח קצת כסף, אבל הוא הפסיד את האופציה להיות חבר שלך. בעסה לו.

  • עירא בתאריך 20.08.2007 @ 3:50 pm

    דעתי חלוקה. אני לא חושב שהדברים בפי שווים זהב, אבל לרוב שווים כסף.

    אם בעשר דקות של שיחה פתרתי לאיש את הבעיה - הרי שאין כאן אתגר בשבילי (והייתי משתעמם בפרויקט), ועשיתי לקוח מאושר שיחזור אלי כשיהיו לו בעיות אמיתיות.

    אם סחטו ממני שעה של יעוץ חינם בטלפון הרי שאני טמבל ואותו לקוח ממילא לא היה מזמין אותי לשעות בתשלום, ואז באמת מגיעה לי הבעסה על הזמן האבוד.

    השאלה כמה זמן “שרפת” על אותו שמוק. ואם הוא לא פנה אליך להגיד אפילו תודה הרי שכשיהיו לו בעיות אמיתיות, הוא יודע שהוא שרף את אחד ממקורות המידע היותר טובים בתחום ואולי ילמד. בסוף יש איזון.

  • liorry בתאריך 21.08.2007 @ 5:34 pm

    מבאס אבל כמו שכולם אמרו ואת בטח חשבת לבד, עדיף במקרה קטן מאשר פרוייקט רציני. חבל שיש אנשים כאלה שאין להם טיפה של אתיקה ומצפון.

  • השארת תגובה





    :mrgreen::|:twisted::arrow:8O:):?8):evil::D:idea::oops::P:roll:;):cry::o:lol::x:(:!::?: