רוצים לכתוב כאן ? הבלוג של אח"י דקר מחפש כותבים אורחים ראו כאן

לייב בלוגינג מכנס איגוד האינטרנט

מאת חנית כהן | נשלח 21.10.2007 | נושאים כללי

נוכחים: טל, שרון, חנית.
עוד נוכחים: הרבה מאד אנשים שכנראה חושבים שהכנס מעניין ונועצים בנו מבטים חודרים (if looks could kill).

חנית: עד כאן היו לנו מספר הרצאות, יו”ר האיגוד הסביר לנו על הקונפליקטים שיש באינטרנט (פורנוגרפיה מול מידע).
אחריו נאם מיכאל איתן שדיבר על אינטרנט מצונזר, אינטרנט מוסדר ואינטרנט מוסבר - שום דבר חדש או מעניין.
הבא בתור היה ד”ר מיכאל בירנהק שדיבר על האינטרנט כחרב פיפיות. (הוא היה בסדר. אהבנו)

הבעיה העיקרית עם כל אלו (וגם עם הנואמים הבאים) היא שכולם התייחסו בראשית דיבריהם אל ילדותם (הרחוקה) בה לא היה גוגל ולכן לא היה צריך להגן עליהם מפני העולם, מול המצב היום עם האינטרנט (שהוא איום רציני מאד - ציטוט).
לי אישית לא ברור איך זה מסדר עם נושא הסטאלגים למשל (שדווקא כן היו קיימים בילדותם) והצנזורה שהייתה על העסק באותה תקופה. שרון מוסיפה את ליידי צ’אטרלי כטקסט שצונזר גם הוא.

הרגע הגדילה הנואמת והשוותה את האינטרנט לסמים, מאידך היא סיכמה ב-”אי אפשר להילחם בו - בואו נלך איתו”. אני תוהה האם הגישה הזו מתאימה גם לגישתה לסמים.

שרון: נו.הסכנות של האינטרנט לחברה החרדית. הוא מרגיש ממש בקונצנזוס עם מה שהוא שומע כאן. דה. אולי כי האינטרנט והחברה הישראלית הם ג’ונגל מלא זונות ואוי לעיניים. מתברר שטל הוא וכחן וחתרן (לדעתו של מיכאל איתן).

טל (הגיגים מועטי חשיבות): (כל עוד אין צנזורה ברשת) יש לנו את האפשרות לתעד את כל מה שהם אומרים לנו בכנס הזה, יחד עם דעתנו. ולומר על זה מה שבא לנו, מבלי שתהיה למרצים יכולת למנוע את זה (למעט חוקי הוצאת דיבה וכדומה). כיף…

שרון: מתברר שכבר 11 שנה שהאיש (יוסי מילר) מסנן את העולם עבור החברה החרדית. הממ. תמונות תועבה מקלקלות את הילדים ואת תומתם. כן, נו. אבל מה זו תועבה לעזאזל?

חנית: התקנת מזוזות על דלתות המשרד כמובן :-)
טל (בשניה של בהלה): להקשיב לאנשים האלה, מעלה תחושה של בהילות איומה. יש לנו זמן מוקצב לגבש קהילה אינטרנטית בעלת לובי מספיק חזק בממשל. אם לא מספיקים, פוליטיקאים שאוהבים שהקהל שלהם לא מלוכד (דרך האינטרנט), עלולים להתאמץ להעביר צנורה.
שרון: HTTPS כאויב הגדול מכולם. אבוי. איך נחסום את האשה בהאעדר של בנק מזר
חי?!

חנית: אני חייבת להודות שעד כה האדם היחיד שאת הגישה שלו הבנתי הוא הבחור החרדי. הם לא יכולים לראות נשים שלא בלבוש צנוע - זה לא מתייחס לאינטרנט, זה לא מתייחס לטכנולוגיה. הם בבעיה ככלית עם העולם בו הם חיים והאינטרנט רק מקשה עליהם. האינטרנט אצלם הוא ההקצנה של התקשורת שגם איתה הם רבים.
מאידך הוא נשמע הרבה יותר שפוי מול האישה שקישרה בין אינטרנט להטרדות מיניות, אונס וזנות.
(שרון: טוב. חדש מול ישן. זו תמיד היתה הדילמה של היהדות, לא?)
(טל: אם אני אפשט טענה שאבי אמר לי, היהדות המודרנית היא ריאקציה לאמנסיפציה בצרפת…)

חנית: עכשיו יש לנו את דורית בכר - סוף סוף שומעים כאן קצת הגיון. האישה “מורה ומחנכת בישראל” לא מזכירה את המילה צנזורה, בניגוד לקודמיה שהתייחסו לאינטרנט כאל הזאב הרע, היא מדברת על הטוב והרע ומסבירה שכל מה שצריך הוא ללמד לאחריות וצנזורה אישית. ללמד את הילדים לאחריות, להסביר להורים איך לתת לילדים כלים. באינטרנט יש טוב ורע כמו בכל דבר אחר בעולם.
סוף סוף קול ההגיון - דיינו.
יש לכם ילד בן 5, תדאגו שהמחשב יהיה תחת עינכם הפקוחה, תשגיחו עליו בזמן השימוש ותלמדו אותו לסנן מידע.
צנזורה מביאה לבורות ולא פותרת בעיות - אמן.

יקיר הבלוג - גלמור.
האינטרנט הגביר והגדיל את תרבות הפורנו (לא, אני לא חושבת שהיא הייתה שולית לפני כן). אבל - זוהי תופעה תרבוטית ולא תלויה רק באינטרנט.יש קושי עצום לחסום פרומי זנות כבר בעיתונים, זוהי תמימות לחשוב שניתן לעשות זאת באינטרנט.
למעשה גל מסכים לחלוטין עם קודמתו ומסביר לכולנו שהדרך היא חינוך ולא צנזורה. האחדת תרבות בין מגזרים שונים היא בלתי אפשרית, אין שום סיבה לעשות זאת דוקא באינטרנט.
החוק הוא חוק למבוגרים ולא לילדים, את הבעיה ברמת החינוך ניתן לפתור ברמות שונות, את בעיית המבוגרים הטכנופוביים ניתן למוע בעזרת “האח הגדול” שישגיח על האינטרנט ויצנזר אותו. בואו לא נשכח שהילדים מתוחכמים מאיתנו וילמדו מהר מאד איך להתגבר עליה, בניגוד למבוגרים.
(כאן מתערב מיכאל איתן ומנסה לשנות את הכיוון של גל אל השאלה במה תתרום צנזורה שכזו לאתרי החדשות).
גל מסביר גם את הבעיה הרגולטורית עם החוק ואת העובדה שהחוק בגרסתו הנוכחית קובע שמי שלא רוצה צנזורה ייאלץ להרשם וכך לחברות תהיינה רשימות כאלו ואחרות של פרטי גולשים.
(ושוב נקטע על ידי מיכאל איתן והנושא מועבר בחזרה אל ווינט. גם בנושא זה הוא נקטע מספר פעמים תוך היטפלות ספציפית לטוקבקים וצנזורה בווינט עצמה - לא ברור לי כלל במה זה קשור לנושא הדיון).

שרון: ייתכן שמיקי איתן פשוט נורא אוהב את הסוגיה של הטוקבקים. איכשהו הגענו כאן לדעתי למכתבים למערכת מתקופת “דבר”? (או שמא פלייבוי, הסיבה העיקרית שבגללה אנשים כה רבים קונים את המגזין הפופולארי).

האח. מרשים לנו לשאול שאלות.
מישהי מזוזעת מבלוגטיוי של תפוז. אבוי. ילדים שאומרים שהם בני 18 והם לא, ויכולים לראות ככה פורנו! שימי לב למה שהילדים שלך עושים במקום ליבב על זה שהם מגיעים לדברים רעים שכאלה. והיא עוד אומרת שהיא מתנגדת לצנזורה. צריך לאסור על תפוז לשים דברים כאלה!
ועוד אחד, שטוען, ובצדק לדעתי, שמבלבלים בין זכויות יוצרים לפורנו.
בני פיינשטיין ממו”ח (שמדבר לאאאאאט ולא מגיע לנקודה…. ועדיין לא הגיע לפואנטה… אחרי אקספוזיציה ארוכהההההה). לא ממש ברור מה הוא ניסה לומר (משהו על חברת-על טכנולוגית שלא ברור לי מה תפקידה לטוב ולרע). מיקי איתן הודה לו, אבל הוא המשיך בכל זאת. הנה הוא סופסופ אומר רלוונטי - זה עניין של חינוך. שמגיע מהבית.

טל: … זה היה משמים.

שרון: האח, הצלחתי לדבר ולשאול האם אין כאן פגיעה בסמכות ההורית. מיקי איתן שואל באיזה אתר אנחנו מציצות כל הזמן. חנית מנסה להגיד שאנחנו מתעדות הכל כאן, אבל אפאחד לא שם לב אליה. תמיד דופקים את הבלוגרים. מישהו כאן בצד מתייחס לחוברת “לגלוש מבלי להחליק” שמטרתה חינוך. הוא מסכים איתי. רוב הפאנל כנראה לא. :)
חנית: מישהו אמר “תפקיד המורה ללמד ותפקיד ההורה לחנך - מי שלא יודע לחנך שלא יגדל ילדים” משפט המפתח של הערב. לרוע המזל אפחד לא מקשיב גם לזה.
כל העליהום כאן גורם לי לתהות עד כמה חברי איגוד האינטרנט עצמם הם בכלל נגד הצנזורה של הרשת. תהיה נוספת קשורה לגילם של חברי האיגוד ולמה לעזאזל אני שרון וטל האנשים הכי צעירים באולם (למעט ילד אחד בשנות העשרה) - ובלא מעט שנים mind you.

טל: איכשהו, אני שואל את עצמי האם אחרי שיהיה צנזורה באינטרנט, צריך גם לצנזר את הגמרא ויידיש, כפי שהאנשים שהקימו את המדינה עשו…
חנית: מדינת ישראל דוגלת בצנזורה על צורותיה השונות מאז ומעולם, צה”ל זכה לשמו כדי להאדיר את ההגנה ולבטל את תפדיקם של האצ”ל, הלח”י, ניל”י ועוד. ספרי לימוד ההיסטוריה עברו באותן שנים צנזורה ובחינה מדוקדקת. לפני כן היו נסיונות של הציונות לבטל את היהדות והלגיטימיות שלה. עכשיו נצנזר את האינטרנט.

עכשיו מישהו מציע שהחברות שמוכרות URL-ים יתחילו לבדוק אילו אתרים צריך לצנזר ואילו לא. הכי טוב לצנזר ברמת הספקים ומכירת הכתובות. במקום שהמדינה תצנזר שמוכרות הכתובות יצנזרו, או אולי האיגוד.

אני מתחילה לחשוב שאולי צריך לחייב כל הורה באשר הוא לעבור קורס התמצאות בסיסי באינטרנט, כמו שיש קורסי רענון נהיגה, קורס הכנה ללידה וכו’.תלמדו אותם לשלוט ברשת ובטכנולוגיה הבסיסית.

שרון: הצעיר שבחבורה (בכיתה ו’ או משהו) מתלונן שטוענים נגד הדור הצעיר שכל מה שהם מחפשים באינטרנט זה פורנו וסקס. וממילא, המורים קצת חסרי אונים ביחס לילדים שמגיעים עם הידע ועם היעדר החינוך מהבית. “אם ההורים שלי היו שומעים על זה, הייתי חוטף!”.

חנית: טוב, התייאשנו מהכנס. באמת שלא רק שלא מחדשים לנו כלום, הם פשוט מעצבני אותנו למוות.
מזל שחלק מהאנשים כאן חושבים שחינוך ואחריות אישית הם עדיין ערכים בעלי משמעות.
שויין, עולם הולך ונעלם -הולך וגדל הדור.
(שרון: אני רעבה)

שרון: רוני אלוני-סודבניק טענת שכמו שקונים מיס והוט חבילת בסיס ועליה מרחיבים עם ערוצי סרטים, ככה צריך לקנות מהספקיות חבילות בסיס נטולות פורנו ולהרחיב תמורת תשלום במידה ורוצים אקסטרא, במקום לשלם בשביל סינון. לדעתי ממילא צריך לשלם אקסטרא בשביל תוכן פורנוגרפי איכותי, לא?
חנית: ואני רוצה אינטרנט בלי פרסומות וחומר שיווקי, אפשר? לא הגזמנו קצת ?


נהניתם מהפוסט ? כדאי להרשם לעדכוני RSS ולקבל הכל ישירות.

תגיות לחיפוש בבלוג: ,,,,,,

16 תגובות עבור “לייב בלוגינג מכנס איגוד האינטרנט”

  • שרון בתאריך 21.10.2007 @ 9:11 pm

    בדרך לאוטו (לא קיבלתי דו”ח, תודה לאל), נתקלתי ברימון לוי. הודיתי לו על האירוע המעניין, והבעתי קצת חרדות מהלך הרוח של כמה מהאנשים. הוא אמר שרוני אלוני-סדובניק-ג’ונגל ו”חבילות הערוצים” שלה היו אתנחתא קומית משעשעת שמדגימה עד כמה אנשים לא מבינים את הכלי הזה ומפחדים ממנו בו זמנית

  • אביעד ק בתאריך 21.10.2007 @ 10:49 pm

    ואני רוצה לראות את הפאנל/הרצאות. זה יועלה לאנשהו? נניח, מקום בלי בחורות ערומות?

  • חנן כהן בתאריך 21.10.2007 @ 11:05 pm

    אהבתי.

  • יוחאי בתאריך 21.10.2007 @ 11:22 pm

    נשמע שהיה שם צחוקים. יש גם תמונות? אם הייתי יודע שמיכאל בירנהק שם הייתי בא.

    לאינטרנט זהב גבר יש חבילת אינטרנט למגזר החרדי, עם שש רמות תועבה שונות. נראה לי שזה פתרון מעולה עבור החרדים:
    http://vandersister.blogli.co.il/archives/66

  • רואה שחורות בתאריך 21.10.2007 @ 11:44 pm

    נראה שזה מצחיק את כולם ורק אותי זה מדכא. לפי מה שאני רואה, בפאנל השתתפו אנשים שמבינים דבר או שניים באינטרנט, ועדיין לא היתה שם התנגדות רצינית לצנזורה. שלא לדבר על הרעיונות האידיוטיים של החברות שמוכרות דומיינים, או התשלום לפי חבילות. קודם היה צריך לשלם על סינון, עכשיו צריך לשלם על אי-סינון?!
    אני מסתכל על ארצות הברית, המדרדרת יותר ויותר לידיהם של הנוצרים הקיצונים המוסרניים והמתחסדים - ואפילו שם איש לא מעלה על דעתו לצנזר את האינטרנט.

  • שרון בתאריך 21.10.2007 @ 11:53 pm

    ר”ש - אני חוששת שאם לא היינו צוחקים, שלושתנו היינו בוכים.
    על כל קול שפוי שנשמע שם, הובעו שלל דעות חשוכות מפי המשתתפים האחרים בפאנל, שצעקו הרבה יותר חזק.

    [את הדעות היותר אקזוטיות/מופרכות היה לנו קצת יותר מעניין לתעד; מן הסתם, אתה יכול לנחש מה גל מור או בירנהק אמרו]

  • אחי דקר בתאריך 21.10.2007 @ 11:54 pm

    לא, אתה לא היחיד.
    גם אותנו זה לא הצחיק, הבדיחות בטקסט נובעות בעיקר מייאוש.

    את הדעות שלנו (הייתי אומרת השונות, אבל הן זהות) ניתן לקרוא בפוסט עצמו. המצב חרא.

    אין לי מה לומר. יכול להיות שרימון לוי חושב שהיו התנחתאות קומיות, אני חושבת שהמצב בקאנטים, ולא ברי לי איך הוא ישתפר.
    then again, זו דעתי על המדינה בכללותה, כך שאולי אני לא דוגמה כ”כ טובה.

  • שרון בתאריך 21.10.2007 @ 11:56 pm

    כן. אם מישהי כמו גברת האינטרנט-זה-ג’ונגל אכן פועלת לקידום חקיקה שכזו (וזה מה שהבנתי ממנו), אז מצבנו בכי רע.

  • איתי בתאריך 22.10.2007 @ 12:16 am

    “תפקיד המורה ללמד ותפקיד ההורה לחנך - מי שלא יודע לחנך שלא יגדל ילדים” - לא נכון.
    התפקיד של המורה הוא לחנך ולא רק ללמד (למעשה לחנך יותר מאשר ללמד). הבעיה היא שזה לא ככה במציאות.
    המורים מנסים “להכין את הילדים לעתיד” ע”י כך שהם מלמדים אותם תורה, חשבון והסטוריה ובודקים שהתלמידים זוכרים את מה שצריך. איך כאן חינוך ל”איך ללמוד” - לא צריך לחשוב, רק לזכור למבחן ואח”כ לשכוח.
    איך שאני רואה את זה - תפקיד המורים הוא לחנך לא פחות ממה שתפקיד ההורים הוא לחנך (ההורים יכולים להיות ה”שוטר הטוב” בעוד המורים הם “השוטר הרע”, אבל בכל מקרה יש להם את אותה המטרה).

    שרון, “תודה לאל” שלא קיבלת דו”ח? עד כדי כך הדוסים שם השפיעו עליך? :o
    אחלה פוסט!

  • masterdd בתאריך 22.10.2007 @ 1:39 am

    אחלה פוסט.

    איפה אפשר למצוא מידע על המרצים ומה תפקידם ב”כח” האינטרנט הישראלי?

  • masterdd בתאריך 22.10.2007 @ 2:28 am

    שחכתי מהאתר של האיגוד
    http://isoc.org.il/conf_heb/enrichment.html
    :oops:

  • אלעד בתאריך 22.10.2007 @ 11:39 pm

    בדיקה

  • מערכות מידע ועסקים קטנים » אין דבר כזה טכנופוביה בתאריך 23.10.2007 @ 2:57 am

    [...] גל מור מזכיר את המושגים טכנופוביה ואוריינות באותו מאמר הנוגע לחוק סינון האתרים. [...]

  • אבים בתאריך 23.10.2007 @ 2:36 pm

    לא היה נציג של אף ספקית אינטרנט? אני חושב שלהם האינטרס הגבוה ביותר שהטמטום לא יהפוך לחוק מצד אחד ומצד שני יש להם את היכולת הכלכלית ליצור לובי.
    אולי פשוט צריך לעשות מעשה, להתאגד ולפנות אל הספקיות? אולי הן יסכימו לממן ספין כנגד החרדים והפמיניסטיות?

  • עופר בתאריך 24.10.2007 @ 11:05 pm

    איתי, מבחינה מעשית למורים יש יחסית מעט יכולת לחנך מאחר ורוב האינטראקציה שלהם מול התלמידים היא של אחד מול 40, ופרונטלית ברובה, בעוד האינטראקציה של ההורים היא בדר”כ הרבה יותר אינטימית ומעורבת.מורה לא יכול להרשות לעצמו/ה, לדוגמא, לערוך שיחה באורך של רבע שעה עם כל תלמיד כל יום- כי הוא לא יספיק גם ללמד, ההורים יכולים בדר”כ לדבר עם הילד רבע-חצי שעה בלי הרבה בעיות, במיוחד בשנים היותר צעירות שהן החשובות פה.

    אז כן, מורה צריך לשאוף לחנך, אבל מטבע הדברים החינוך שהוא מעניק יהיה בטל בשישים לעומת החינוך שהילד מקבל בבית, כך שאני חושב שהגישה של “המורים צריכים לחנך את הילדים שלנו ושיפסיקו כבר לבכות על ההורים” היא ראייה לא נכונה שלא מביאה בחשבון שגם המורה הוא בן אדם שיש לו משאבים מוגבלים.

  • טל גלילי » ארכיון » מפגש עיון בנושא צנזורה באינטרנט (ביום ראשון 21.10.2007) בתאריך 11.11.2007 @ 8:21 pm

    [...] עידכון (1): חנית שרון ואנוכי ישבנו לנו בזמן הכנס ועשינו לייב-בלוגינג היה כיף, את התוצאות ניתן לראות כאן בבלוג של חנית. [...]

  • השארת תגובה





    :mrgreen::|:twisted::arrow:8O:):?8):evil::D:idea::oops::P:roll:;):cry::o:lol::x:(:!::?: