רוצים לכתוב כאן ? הבלוג של אח"י דקר מחפש כותבים אורחים ראו כאן

התקנת מחשב חדש

מאת חנית כהן | נשלח 27.03.2007 | נושאים מחשבים

פוסט ראשון מהמחשב החדש.
קודם כל - הוא יפיפה, והרשו לי להמליץ לכם על חברת מחשוב אישי מהם רכשתי את הצעצוע הנחמד, השירות היה נעים, המחיר היה נעים ודאגו לארגן לי מחשב מהיום למחר (כלומר מאתמול להיום).

מתחילת הערב אני עוסקת בהתקנות.

שועל אשראשון היה השוע”ש שלאחר שהותקן זכה לתוספים הבאים:

ציפור רעם אחרי השוע”ש, הגיעה הציפור, כאן גיליתי שלמעשה אין לציפור מערכת ייצוא שבעזרת יהיה ניתן להעביר הכל בין מחשבים.את הטיפים להתמודדות מצאתי באינטרנט:

  1. לכו לספרייה c:/Document and Settings/username/application data/thunderbird
  2. פתחו את הקובץ profile.ini
  3. ראו הגדרה בסגנון “path=profiles/xxxxxxxx.default”
  4. גבו את הספרייה c:/Document and Settings/username/application data/thunderbird/profiles/xxxxxxxx.default
  5. במחשב החדש, העתיקו את הגיבוי לתוך הספרייה c:/document and setting/username/application data/thunderbird/profiles
  6. עירכו את הקובץ profile.ini ושנו בו את הערך של path כך שיתאם את הספרייה המועתקת שלכם.
  7. הפעילו את התוכנה.

עוד התקנתי כבר: vim, 7 zip.

המשך התקנות מחר - שמחה גדולה :-)


נהניתם מהפוסט ? כדאי להרשם לעדכוני RSS ולקבל הכל ישירות.

תגיות לחיפוש בבלוג:

33 תגובות עבור “התקנת מחשב חדש”

  • תומר בתאריך 27.03.2007 @ 1:18 am

    במקום להסתבך עם הגדרות הפרופיל של ת’אנדרבירד, יכולת פשוט להעתיק את הפרופיל מהמחשב הישן יחד עם הקובץ profiles.ini. בהנחה ולא שינית את מיקום התיקיות, לא תהיה עם זה שום בעיה. ואותו טיפ לגבי העתקת הפרופילים תקף גם לגבי פיירפוקס.

    תתחדשי!

  • יוחאי בתאריך 27.03.2007 @ 1:39 am

    תמיד מרגש להתקין מחשב חדש. זה נותן תחושה שכל החיים עומדים להשתפר , שהחורף עבר והאביב הגיע!

  • תום סלע בתאריך 27.03.2007 @ 2:25 am

    תתחדשי!

    אני כבר שבוע ללא פיירפוקס - האלטרנטיבה, SeaMonkey. אותו מנוע, פחות עמוס, זריז זריז זריז, ולא גוזל זכרון כאילו אין מחר. אמנם אין פלאגינים, אבל לגמרי שווה לכל דבר שאנו דורש אותם. שווה התקנה סייד-בי-סייד.

  • איתי ברנדס בתאריך 27.03.2007 @ 8:14 am

    אני יכול להבין מה כ”כ טוב בdel.icio.us הזה? :S מה זה בכלל…?

  • אחי דקר בתאריך 27.03.2007 @ 8:15 am

    להסתבך זו מילה גדולה כמובן, אבל אכן יכלתי להעתיק גם את הקובץ profiles.ini

    ותודה.

  • אחי דקר בתאריך 27.03.2007 @ 8:22 am

    כן, מן סוג של ריהוט דירה מחדש. זו ההזדמנות לחשוב מחדש מה בדיוק בא לך בסלון :-)

  • אחי דקר בתאריך 27.03.2007 @ 8:23 am

    אני בהחלט הולכת לבדוק אותו, נשמע כמו רעיון מצויין.

  • HN בתאריך 27.03.2007 @ 8:34 am

    אם יורשה לי - תבדקי את כלי הגיבוי mozbackup, אני יודע שניתן לעשות הכל ידנית… אבל הכלי הזה מבצע גיבוי לכל תוכנה מבית מוזילה שמותקנת אצלך, כולל הגדרות ותוספים בצורה כל כך נוחה…

  • דרומי בתאריך 27.03.2007 @ 8:38 am

    את לא משתמשת ב-firebug?
    התוסף שאני משתמש בו הכי הרבה לצרכים עיצוביים\תכנותיים.

  • דרומי בתאריך 27.03.2007 @ 8:39 am

    נראה לי שגם אני אנסה.
    פיירפוקס הולך והופך לאיטו למפלצת.

  • יובל בתאריך 27.03.2007 @ 8:53 am

    תודה על רשימת ההרחבות.. היא מאוד שימושית.

    תיקון שגיאה קלה - כותבים ColorZilla, ולא כמו שכתבת (בשביל המגגלים)..

  • אחי דקר בתאריך 27.03.2007 @ 9:09 am

    מלך - פשוט מלך.
    לא ייאמן כמה שהשועל איטי, והוא עוד יותר מהיר מ-IE, כולם עובדים עלינו בעינים.

  • אחי דקר בתאריך 27.03.2007 @ 9:14 am

    בהחלט אבדוק, ואפרסם רשומה בענין.
    אני מגלה כל פעם שהרשומות האלו בעיקר מאד עוזרות לי כשאני נתקלת בהתקנות מחשב חדש, אני מקווה שלא רק שלי.

  • דרומי בתאריך 27.03.2007 @ 11:04 am

    del.icio.us הוא שירות סימניות באינטרנט. במקום לשמור את הסימניות שלך על המחשב, אתה שומר אותן ברשת. זה נותן שני דברים - אפשרות לגשת לסימניות מכל מחשב, ואפשרות לחלוק סימניות עם אחרים.
    התוסף לפיירפוקס בסך הכל מאפשר להוסיף לשם דפים בקלות.

  • G33K בתאריך 27.03.2007 @ 11:28 am

    התוספים שלי

    קראתי את הפוסט אצל אח”י דקר על המחשב החדש אז קודם כל תתחדשי אבל מה שהעסיק אותי יותר הוא התוספים שלה לפיירפוקס. בהתחלה רציתי לטקבק לה רשי…

  • ערן בילינסקי בתאריך 27.03.2007 @ 12:31 pm

    אני יכול להמליץ על שני תוספים נוספים (כמה נחמד לומר “תוספים נוספים”. נסו לומר זאת שלוש פעמים ברצף :) )

    * Linkification, שחוסך cut&paste לשורת הכתובת וממיר מה שנראה כקישור ואינו לכזה.
    * Link Alert, לכל אותן פעמים שלחצתם על קישור והתברר שזה היה קישור mailto או קובץ PDF - נותן אינדיקציה ליעד הקישור בצורת אייקון קטן
    * FaviconizeTab: מצמצם את רוחב הטאב לרוחב האייקון, וחוסך מקום.

    ויש עוד, אבל לא צריך להגזים. חוצמזה, מה עם Greasemonkey?

  • אחי דקר בתאריך 27.03.2007 @ 12:49 pm

    מודה באשמה, לא משתמשת ב-GreaseMonkey.
    מעבר לכך - כנראה שמהשלושה רק הראשון שימושי לי, אני לא לוחצת בלי לבדוק בכל מקרה :-), ואני עובדת עם הרבה מאד טאבים, לפעמים יותר מאחד לדפים שונים באותו האתר. במקרה כזה האחרון לא יעזור לי הרבה.

  • HN בתאריך 27.03.2007 @ 5:10 pm

    אם את עובדת עם הרבה מאד טאבים (כמוני) - נסי את התוסף tabgroup - מאז שהתקנתי אני לא מבין איך הסתדרתי בלעדיו

  • דרור בתאריך 27.03.2007 @ 10:33 pm

    גם אני מופתע שאת לא מתקינה את Firebug, שלדעתי גם יחסוך לך את MeasureIt

    View Source Chart היא באמת הרחבה מצוינת.

  • יונתן אורלב בתאריך 28.03.2007 @ 12:44 am

    (זהירות, ארוך מאוד)

    שלום אח”י,

    אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי לספר לך איך אני מארגן את המחשב שלי, בשיטה שעבורי עובדת היטב. אמרי לי מה דעתך:

    הכונן אצלי מחולק לשתי מחיצות: C ו- D.

    במחיצה C יש רק את מערכת ההפעלה ותוכנות המתעקשות להתקין עצמן ב- C.

    כל השאר שמור בכונן D:

    כל המידע נמצא בספרייה שנקראת mystaff. שגיאת הכתיב נובעת מסיבות הסטוריות, ואני אוהב להשאיר שגיאות כאלה (מי אמר OK?)

    בספרייה הזו שמורים כל המסמכים, וכך פרטי המידע שאפשר לשמור בה, אבל לא הורדות: הספרייה הזו היא ספרייה צוברת, שכמעט לא נמחק ממנה שום דבר.

    כאשר אני מתקין תוכנה כלשהי המבקשת ממני ליצור פרופיל או שואלת איפה אני רוצה לשמוע את המידע, אני יוצר ספרייה עבור המידע שלה בספרייה mystaff.

    לדוגמה, הפרפיל של של Firefox נמצא ב- MyFireFoxFiles\MyFireFoxProfileAtHOME.

    הפרופיל שלי של Thunderbird נמצא ב- MyThunderBirdFiles\MyThunderBirdProfileAtHOME

    הנקודה החשובה שצריך להבין לגבי שתי התוכנות האלה, וגם לגבי תוכנות דומות (בעיקר הניידות (פורטביליות)) היא שכל המידע, כל ההגדרות כל הקבצים, כל מה שמהווה חלק מהפרופיל, נשמר בספרית הפרופיל.

    כך למשל, אם אני עובר מחשב, אני יכול לקחת את הפרופיל הזה, להעתיק אותו לספרייה mystaff במחשב השני, להתקין firefox, ליצור פרופיל ולציין את הספרייה הזו כספריית הפרופיל, וwalla! אני מקבל את הפרופיל המלא, עם כל הפלאגינים, הסימניות, ההגדרות, ההיסטוריה העוגיות, הסיסמאות השמורות, הכל! זה מעולה !
    אותו דבר נכון ל- thunderbird.

    ואיך לא: עם VIM! גם VIM שומר את כל ההגדרות ספריות הביית, כולל עם התסריטים.

    דבר דומה נכון גם לתוכנות אחרות, וגם למשל ל- Cygwin (כך גם עובדות תוכנות בלינוקס באופן כללי: אין registry, הכול נשמר בקבצי הקונפגורציה בספריות הביית או בספריות כלל מערכתיות קבועות).

    כך שכדי לגבות את המחשב, כל מה שאני צריך לעשות זה לגבות את הספרייה הזו.

    ויש עוד:
    כל תוכנה שאני מתקין שאינה דורשת התקנה כדי לרוץ (למשל: כלי שורת פקודה) אני מתקין בספרייה D:\ProgramFiles. כך, אני יכול לגבות את הספרייה הזו, להעביר למחשב אחר, להגדיר את המשתנים הסביבתיים, וואללה! הכל עובד.

    ואת התוכנות שכן דורשות התקנה כדי לרוץ אני מתקין ב- D:\Program Files.

    כדי לגבות הגדרות של תוכנות כאלה לצורך התייחסות עתידית אפשר ליצא את ה- Registry לקובץ טקסט, ואז לעשות בו חיפוש. למשל, כדי לשחזר הגדרות של משתנים סביבתיים: קוראים בקובץ הטקסט מהם, ועז מקלידים אותם באופן ידני: אולי אפשר לעשות יבוא, אבל אני לא סומך על מיקרוסופט בדברים האלה. אני לא מכיר לייבא הגדרות מרגי’סטי מגובה לרג’יסטרי חדש, ומהניסיון שלי אין בכך כל צורך.

    דבר נוסף שכדאי לגבות היא כל הספרייה %Documents And Settins%: כך תוכלי דעת אילו תוכנות היות מותקנות קודם (כי תוכלי לעבור על קיצורי הדרך של תפרית ההתחלה), וגם לחלץ הגדרות של תוכנות אחרות.

    לסיכום, הנה שוב המתכון:

    1. ההתקנה של חלונות ושל תוכנות שאינן מאפשרות אחרת תהיה בכונן C. כל השאר: בכונן D.
    2. כל המידע והמסמכים ישמרו בספרייה mystaff, כולל פרופולים של תוכנות כמו ThunderBird, fireFox, VIM, Cygwin, וכ’.
    3. כל התוכנות שניתנות לשימוש ללא התקנה (גם אם יש להן תוכנית התקנה) תותקננה בספרייה ProgramFiles.
    4. תוכונת שמחייבות התקנה כדי להשתמש בהן תותקנה בספריה Program Files (בכונן D).

    5. מידי פעם אפשר לייצא את כל ה- Registry לקובץ טקסט שישמר כמובן ב- mystaff (אני חושב שאפשר גם לכתובת סקריפט שעושה את זה)

    6. גיבוי:
    מגבים את הספרייה mystaff כולה, ואת הספרייה ProgramFiles כולה.

    7. רצוי לגבות מידי פעם את C:\Documents and Settins, אבל זה לא קריטי כי כאמור לא שומרים שם שום דבר חשוב.

    זהו.

  • יונתן אורלב בתאריך 28.03.2007 @ 12:47 am

    תיקון קטן לגבי documents and settings:
    ברור שכדאי לגבות אותה מידי פעם, אבל זה פחות חשוב מהספריות בכונן D.

  • תומר בתאריך 28.03.2007 @ 12:57 am

    מצטער אם אני נשמע בוטה, אבל חבל לוותר על המנגנונים של מערכת ההפעלה לטובת פעולה דומה אך מסורבלת יותר.

    ווינדוס (כמו כל מערכת הפעלה מודרנית אחרת) שומר את כל נתוני המשתמש בתיקיות משתמש תחת Documents And Settings. כשאני אומר הכל אני מתכוון להכל כולל כל הרג’יסטרי, קבצים של תוכנות ועד מסמכים שיצרת. אין שום סיבה להחזיק תיקייה נפרדת בשביל אותו השימוש, כאשר מערכת ההפעלה כבר יודעת לכוון אותך בכל עת לתיקיה האישית המיועדת לכך.

    תוכנות פורטביליות - איזו סיבה יש בכלל להחזיק כאלה תוכנות במחשב האישי? לרובן (אם לא לכולן) יש גירסאות רגילות, ועדיף להשתמש בהן לשימוש שוטף כי יש להן רק יתרונות (לדוגמה - פורטבל פיירפוקס שמוגדר לא לשמור מטמון בכלל בניגוד לגירסה הרגילה).

    שמירת תוכנות בתיקיית Program Files - איך אתה מנחש איזו תוכנה הותקנה שם דרך ווינדוס ואיזו בצורה ידנית? זה מתכון בטוח לבעיות אם אתה מטייל בתיקייה הזו עם אצבע קלה על הדליט.

    ב־XP יש כלי נחמד שמאפשר גיבוי הנתונים האישיים מהמחשב, ונמצא בתוך עזרים-מערכת (או משהו כזה, אין לידי ווינדוס). אם לא עשית יותר מידי שטויות גם תוכל להיעזר בו בפעמים הבאות שאתה מגבה את המחשב.

  • יונתן אורלב בתאריך 28.03.2007 @ 1:35 am

    אני אשיב לך (אם תשיב ולא אראה, אענה מחר, כי כבר מאוחר):

    באופן כללי אתה צודק, תוכנות רבות שומרות שם את ההגדרות (כולל החלק הפרטי של הרגי’סטיר: עד כמה שידוע לי החלק של המחשב שמור במקום אחר), וכברירת מחדל גם מסמכים נשמרים שם.

    אבל, וזה אבל חשוב:
    נניח שאתה עובר מחשב. אם תעביר את הספרייה הזו כמות שהיא, אני בטוח שתבצרנה התנגשויות עם תוכנות אחרות: כי ההגדרות של תוכנות חלונאיות פעמים רבות אינן פורטביליות. לדעתי (ואת זה לא ניסיתי) העברה כזו זה מתכון לאין סוף הודעות שגיאה. אני לא מאמין שתוכל להתקין מחדש את חלונות, להעתיק לשם את כל תוכן הספרייה הזו, ושהתוכנות ימשיכול לעבוד כמו קודם.

    כאשר אתה יוצר ספרייה כפי שאני מציע, את יודע בדיוק מה נכנס, ואתה יכול להקפיד שיכנסו רק דברים שאתה יכול לשחזר ורוצה לגבות (לא “Meta Data”). הספרייה Documents and Settings גם נעשית נפוחה מאוד, מה שמקשה על הגיבוי. נכנס בה המון זבל.

    בנוסף, הספרייה הזו נמצאת בכונן C, ולפי שקראתי לפני שעניתי לך אני מבין שאפשר לקבוע אותה לכונן D רק בזמן ההתקנה של מערכת ההפעלה. המשמעות היא שאם אתה צריך לפרמט את המחשב, או אם מחיצה C נעשית לא זמינה כפי שכבר נתקלתי, איבדת את מה שיש שם ולא גיבית. לעומת זאת אם המידע שלך נמצא בכונן D, תוכל להתקין את מערכת ההפעלה מחדש ולחזור מייד למצב הקודם כפי שתיארתי.

    יתירה מזו: השיטה שאני מתאר מאפשרת לך לקחת את כל ההגדרות האלה שלך, להעתיק אותן למחשב אחר, למשל מהמחשב בעבודה למחשב בבית (כך אני עושה).

    לא הבנתי למה התייחסת בתוכנות פורטביליות. אני התכוונתי לתוכות שאינן מחייבות התקנה, כאלה שאתה יכול להתקין או לפרוס לספרייה מסויימת, ואז להעביר למחשב אחר ולהריץ ממנו מבלי להתקין. לדוגמה, אפשר להעתיק את ה- Process Explorer של SysInternals לספרייה במחשב כלשהו ולהריץ באופן ישיר. או את VIM. או הרבה תוכנות אחרות. את כל אלה אין כל סיבה להתקין מחדש. לי יש הרבה כלים כאלה.

    לגבי שמירת תוכניות ב- Program Files: שים לב: הבדלתי בין “Program Files” לבין “ProgramFiles”. אלה שתי סיפריות שונות. התוכנות הניידות נמצאות בספרייה בלי הרווח. אלה שחלונות מתקינה נמצאות הספרייה עם הרווח.

    לגבי הכלי ליצוא ההגדרות: כן, אני זוכר משהו כזה. לא השתמשתי בו מעולם כי למען האמת, אני לא סומך על מיקרוסופט בדברים האלה. אם הם היו עובדים נכון, לא היה צריך להשתמש בו כלל, ואם היה כל כך טוב, כבר הייתי שומע עליו.

  • יונתן אורלב בתאריך 28.03.2007 @ 1:41 am

    דרך אגב, ראיתי עכשיו שכן אפשר להגדיר לחלונות מיקום חדש עבור הספרייה “C:\Documents and Settings”, אבל זה לא טריויאלי (באופן כללי: צריך להעתיק את הספרייה המקורית כולה למקום היעד, ואז לחפש ברגי’סטרי אתכל המיקומים של הספרייה הזו ולשנות).

    זו רק הערת אגב, לא משנה את מה שאמרתי.

  • עירא בתאריך 28.03.2007 @ 10:33 pm

    אני משתמש גם בתוסף של גוגל לסינכרון סימניות בין כל השוע”שים שאני משתמש בהם (כרגע שלושה), ואני מאשרר שהמעבר לשימוש בגרסאות פורטביליות של לא מעט תוכנות נותן לי את השקט שלא ילכו לי לאיבוד קאסטומיזציות. portableApps.org בתור התחלה (או שזה .COM?)

  • יונתן אורלב בתאריך 28.03.2007 @ 10:48 pm

    עירא, תודה רבה על האתר ועל התשובה. אני צריך לקרוא מה שהם מסבירים שם. הרעיון דומה למה שניסיתי להתייחס אליו, אם כי לא זהה:
    לא התכוונתי שאפשר להשתמש באותה קונפוגורציה במקביל בשני מחשבים (אם כי גם זה אפשרי, אם מסנכרנים את ההגדרות), אלא שאפשר למקם את כל ההגדרות של התוכנה וכל הקונפיגורציה שלה בספרייה אחת, לעביר את הספרייה למחשב שני, להתקין את התוכנות הרלוונטיות, ואז לכוונן אל הספרייה הזו והן תפעלנה כאילו הן נמצאות בבית, וזאת במידת הצורך. בפועל אני משתמש בכמעט אותן הגדרות בשני מחשבים, אך מסנכרן רק את הנתונים. בסימניות אני משתמש באתר סימניות יעודי (BlinkList) Firefox ו- VIM הם דוגמאות מעולות לכך. מרגע שאתה מגדיר את ספריית הפרופיל, התוכנה שאובת כל הגדרה שהיא זקוקה לה משם, וכמעט משום מקור חיצוני (תמיד יש תלות כלשהי בהגדרות חיצוניות, כמו הגדרות שפה).

    אבל זה עדיין דומה מאוד, ונקודה מעניינת נוספת היא שאם התוכנה כתובה כך שהיא מאפשרת את זה, אפשר גם להריצה בלי התקנה כלל: באופן אידאלי, אני אוכל לקחת גם את קבצי הנתונים וגם את ספריית התוכנות (ProgramFiles, בלי רווח), ולהריץ בלי שום התקנה. בהרבה תוכנות זה כך, ואני מנחש שזה המצב גם ב- Firefox.

    לדעתי, זה גם יכול להיות קונספט מעניין במקום התפיסהWeb Applicatons: התוכנה תפעל אצלך על המחשב כקובץ EXE רגיל, אך את כל המידע וההגדרות היא תשמור באינטרנט היכן שהוא, או לחלופין תשמור באופן מקומי אך תבצע סנכרון מול שרת אינטרנט כלשהו. בצורה כזו, אפשר יהיה גם להנות מהיתרונות של תוכונת מקומפלות ל- EXE (מהירות, יציבות, גמישות, וכ’), וגם מניידות מלאה, ומביטחון שמבמקרה של קריסה של המחשב אפשר יהיה להתקין ולהמשיך מאותו מקום.

    כאשר האינטרנט יהיה מהיר באמת, אין לי ספק שזה יהיה המצב. זה הרבה יותר הגיוני ממה שיש היום.

  • יונתן אורלב בתאריך 28.03.2007 @ 10:57 pm

    תשמעו סיפור מעניין, שקשור להודעות הקודמות שלי:

    לפני כמה זמן עברתי מהמחשב הקודם שלי (פנטיום 2 עם חלונות 98 - אל תשאלו למה), למחשב חדש עם חלונות XP.

    מייד אחרי ההתקנה של חלונות, חיברתי כבל רשת מוצלב בין המחשב הישן, למחשב החדש. יצרתי בחדש ספרייה שנקראת MyPreviousPC (בכונן D כמובן), ותתי ספריות בשמות הכוננים: C, D, E.

    בצורה כזו העברתי את כל הדיסק הקשיח הישן לדיסק הקשיח במחשב החדש. למה? ככה. למה לא? אין בעיה לארח 13 גי’גה של נתונים מהישן על 160 גי’ה של החדש. במקום לחשוב מה צריך ומה לא, אשפשר להעביר את הכל.

    עכשיו, במחשב הישן הייתה מותקנת לי תוכנת הדוא”ל המעולה והמדהימה “Eudora” (שדרך אגב, בקרוב תהפוך לתוכנה חופשית).

    נכנסתי לספרייה שבה נמצא ה- EXE שלה (במחשב החדש). הקלקה כפולה אחת, ו- וואלה! התוכנה נפתחה, עם כל ההודעות שהיו בה (והיו המון…). היא תפקדה תפקוד מלא. ככה זה. כשלא משתמשים ברג’יסטרי, ולא משתמשים ביותר מידי ספריות חיצוניות (DLL-ים), לא צריך התקנה. ולמען האמת, גם תוכנות שמשתמשות בכאלה לא חייבות התקנה לדעתי: משתני הסביבה מספקים מספיק נתונים על מיקום הקבצים האלה, ואין סיבה שהתוכנה לא תמצא אותם בכוחות עצמה (מקווה שאני צודק בהנחה הזו).

  • Jack of all Trades בתאריך 28.03.2007 @ 11:05 pm

    מנסיון, Mozbackup עובד יופי, אבל צריך להיזהר בעת העברה של הרחבות ושל כמויות עצומות של דואר. לפעמים נתקלתי בקצת בעיות, למרות שהן נפתרו על ידי וויתור על העברת ההרחבות ו/או על ידי ניסיון נוסף.

    את הפילטרים של ה-adblock plus אפשר ממילא לייבא ולייצא דרך התוסף. ואל תשכחי לבקר ברשימת המנויים שלהם לעוד פילטרים
    http://adblockplus.org/en/subscriptions

  • עירא בתאריך 29.03.2007 @ 8:49 am

    זה לא רק ענייני DLLים וכאלו, זה גם הענין של לחפש את הדאטה והקונפיגורציות ליידך במסלול ספריות יחסי ולא אבסולוטי. בדיוק בשביל ההסבות לעבודה במצב כזה קיים האתר PortableApps, במקור בשביל אפליקציות שרצות ישירות מDiskOnKey אבל אני עושה בהן שימוש נרחב גם על מכונה רגילה בגלל הקלות של גיבוי ומעבר למחשב אחר:

    http://portableapps.com/

    והכל תוכנה חופשית או לפחות תוכנה חינם, וזה מה שנחמד….

    http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable

  • יונתן אורלב בתאריך 29.03.2007 @ 3:31 pm

    שלום עירא, אתה צודק בהחלט. תוכנות צריכות לעשות מספר דברים כדי שיוכלו לרוץ ללא צורך בהתקנה, אך הבעיה העיקרית לדעתי היא הצורך לרשום DLL-ים ורכיבים אחרים שלה ברג’יסטרי. עד כמה שאני יודע, בלינוקס הנושא הרבה פחות בעייתי. מרגע שאתה מסתדר בלי זה, השאר פשוט מאוד.

    דרך אגב, רק עכשיו נזכרתי מי אתה. ראיתי את השם, ראיתי את הבלוג, אך מסתבר שזה בלוג שאני קורא/קראתי בו מידי פעם. אני נזכר עכשיו שאתה די מומחה. אז אני שמח שאנו רואים עיין בעיין.

  • עופר בתאריך 31.03.2007 @ 3:47 pm

    האם יש לו את היכולת של מוזילה לשחזר Sessions שנקטעו באיבם?כי ליכולת הספציפית הזו פשוט התמכרתי.

  • בלוגים - מה ואיך אתם קוראים · הבלוג של אח”י דקר בתאריך 6.04.2007 @ 1:33 pm

    [...] המעבר שלי למחשב חדש ובדיקה מחדש של התוכנות בהן אני משתמשת עשיתי שינוי [...]

  • איתן בתאריך 7.03.2008 @ 10:18 pm

    *** תגובה זו נמחקה עקב פרסום - רוצים לפרסם, פנו אליי ישירות ***

  • השארת תגובה





    :mrgreen::|:twisted::arrow:8O:):?8):evil::D:idea::oops::P:roll:;):cry::o:lol::x:(:!::?: