רוצים לכתוב כאן ? הבלוג של אח"י דקר מחפש כותבים אורחים ראו כאן

פרובלוגינג בעברית - האם זה אפשרי ?

מאת חנית כהן | נשלח 29.04.2007 | נושאים בלוגים

יש לי וידוי, בשלב כלשהו תוך כדי חיפושי העבודה שלי התייאשתי (אני יודעת שלא מפתיע אתכם) והתחלתי לתהות באמת לגבי פרובלוגינג.
אני אוהבת לכתוב, אני אוהבת את הבלוג שלי, ואני משקיעה בו לא מעט זמן ביום יום ובעיקר בסופ”שים.

קודם כל הסבר קצר, פרובלוגינג משמעו לכתוב בלוג בתור מקצוע במטרה להרוויח כסף מפרסומות, ממוצרים נלווים ועוד, לעבוד בבלוגינג.

ברחבי העולם יש לא מעט פרו-בלוגרים, וחלקם אפילו מרוויחים מזה יפה.
כחלק מהמחשבה והנסיון להבין נכנסתי עוד יותר עמוק לכל התחום של פרובלוגינג, קצת SEO, קצת שיפצורים אבל בעיקר ניסיתי להבין מה זה אומר ואיך עושים מזה כסף.

גיליתי מספר שרותי מודעות כגון צ’יקיטה, Text link Ads, PayPerPost, linkworth ויש עוד רבים וטובים. דבר נוסף שהבנתי היה שרוב אותם שירותים למעשה אינם עובדים עם הארץ, בין כי הם רוצים פוסטים בשפה שהם יכולים לקרוא (PayPerPost) ובין כי הם פשוט עובדים עם בנקים אמריקאים או paypal מה שלא מאפשר לישראלי הממוצע להפקיד את הכסף לחשבון הבנק שלו בעלות סבירה.

בארץ כמות המפרסמים היא מזערית והמערכת היחידה שממש תפסה היא זו של אדסנס, פשוט כי היא קלה ליישום ולא מציקה בעיניים.

כתוצאה מזה עלתה בי התהייה האם ניתן לחיות בארץ מבלוגינג?
נכון לרגע זה אני חושבת שלא, כאמור אפשרויות הפרסום הן קטנות, ורובן מדברות היום על פרופיל עבודה של pay-per-Action ולא pay-per-click (כמו גוגל). מודל שכזה אומנם מכניס יותר כסף לפעולה אבל האחוזים שלו קטנים בהרבה. כמו כן גודל האוכלוסיה בארץ והעובדה שהשפה אינה בינלאומית מגבילים מאד את כמות החשיפה של הפוסטים והפרסומות ובהתאם לכך גם את היכולת להרוויח מכך.

מה דעתכם ? האם אפשר לעבור לעבוד בבלוגינג ?


נהניתם מהפוסט ? כדאי להרשם לעדכוני RSS ולקבל הכל ישירות.

תגיות לחיפוש בבלוג:

24 תגובות עבור “פרובלוגינג בעברית - האם זה אפשרי ?”

  • השדון האגדי בתאריך 29.04.2007 @ 5:25 pm

    בטח שאפשר, השאלה היא אם זה כדאי.

    לפי דעתי זה לא.

  • אחי דקר בתאריך 29.04.2007 @ 5:32 pm

    אפשר וכדאי במקרה זה הם היינו הך.
    אם זה לא כדאי כלכלית הרי שזה בלתי אפשרי, אין מצב שתעזוב את העבודה ותכתוב בלוג לפרנסתך אם תגיע ל100$ בחודש, הרי זה לא סכום שתוכל לחיות ממנו.

  • השדון האגדי בתאריך 29.04.2007 @ 5:53 pm

    לא רק כלכלית, אם אני יכול לעבוד במקום וגם לנהל בלוג - אני מעדיף את זה.

    גם בגלל שאחרי שאני הופך את עצמי לPri אני “מתחייב” כביכול לעדכונים בזמן מסויים, לשפה מסויימת וכו’.

    לא בשבילי ;)

  • lior בתאריך 29.04.2007 @ 6:26 pm

    אני גם חושב שאי אפשר. בנוסף אני חושב שהסיבה שאין מספיק אפשרויות לפרסומות בבלוגים, היא כי פשוט אין קהל יעד מספיק גדול עדיין. ברגע שיהיה קהל יעד, גם המפרסמים יבואו.

  • TheRaveN 2.0 בתאריך 29.04.2007 @ 6:28 pm

    אני דווקא חושבת שאפשר, כדאי ואפילו קל - אם יודעים איך.

    מכיוון ש’כל אחד’ יכול לפתוח אתר, אז גם ‘כל אחד’ חושב שהוא יביא תנועה וכל מי שמביא תנועה, חושב ש’כל אחד’ יכול לעשות מוניטציה (המרת תנועה לכסף) בקלות. זה לא ככה.

    TheRaveN 2.0
    8)

  • ערן בילינסקי בתאריך 29.04.2007 @ 6:30 pm

    אני אגיד שוב “Paypal”, את תגידי שוב “אבל אי אפשר להעביר את הכסף לישראל” ונמשיך הלאה :mrgreen:

  • יוחאי בתאריך 29.04.2007 @ 7:03 pm

    התשובה היא לא. ישראל קטנה מדי.
    רק אנגלית.

  • אחי דקר בתאריך 29.04.2007 @ 7:36 pm

    TheRaveN אשמח אם תפרטי מעט יותר. אני מן הסתם לא חושבת שכל אחד יכול להרים אתר וברי לי (ואני מקווה שלכולנו) שיש הרבה מאת התמחות בתחום בנית האתרים, ה-SEO ואפילו המוניטיזציה.

    אני כן אשמח לשמוע קצת יותר נימוקים של איך ולמה לדעתך זה כן יכול לעבוד.

  • fiLi בתאריך 29.04.2007 @ 7:41 pm

    כן, זה אפשרי. והרי לנו עוד דיון אמוציונאלי משהו בבלוגוספירה.

    הרבה (/כולם) לא מסכימים איתי אבל אני משוכנע לחלוטין שזה אפשרי, אם מבינים כי המהות של פרובלוגינג אמנם קשורה לבלוג אבל לא כוללת רק כתיבה. זה קשור לשילוב של מספר תחומים כמו - יצירת קהילה והובלה בתחומי עניין, הרבה מאוד SEO/M וקשירת הבלוג כמוביל פעילויות ויוזמות קשורות.

    מכל הבלוגרים העצמאיים שאני מכיר, אני מאמין שיש לך את הפוטנציאל הנכון להפוך להיות פרובלוגרית (הראשונה בישראל). זה ידרוש אמונה והרבה עבודה, אבל זה אפשרי.
    יש לך בסיס קוראים טוב, את מובילה בתחומך (בלוג עצמאי, פלטפורמת וורדפרס) וכו’.
    נכון שכמות הקוראים ואפשרויות המונוטיזציה של הבלוג מצומצמים יותר בישראל, אבל יש כאלה שיראו בזה הזדמנות במקום איום.
    יש בלוגרים שחיים רק על ADSENSE, יש בלוגרים שחיים על מתן הרצאות ופרסום ספרים וכתבות על תחום העניין שלהם, יש בלוגרים שמובילים פרוייקטים להקמה/תרגום של שירותי הפרסום שעוד לא קיימים בשפתם וכו’. לפעמים, להיות נישה דווקא יכול להיות יתרון.

    אגב, ושוב יש שיגידו שזה שונה, ראיתי את זה נעשה כבר בעולם הסינית מסורתית (לא, לא זו של סין, זו של טאיוואן - מדינה-אי בגודל של ישראל, המשתמשמת בסינית שהיתה לפני רפורמת הקומוניסטים. מדינה שבגלל סיבות פוליטיות שונות מצונזרת לחלוטין בסין).

  • אחי דקר בתאריך 29.04.2007 @ 8:00 pm

    אני מסכימה איתך שמוניטיזציה היא נושא בעייתי, וכבר כתבתי בעבר שטעמי “כסף זו לא מילה גסה”. אני גם עומדת מאחורי עמדותי כפי שניתן לראות בבלוג.

    אני גם מסכימה איתך שלהיות נישה זה ייתרון עצום, אני יכולה לומר שאני כרגע עוד לא מרגישה בשלה להפוך לפרו בלוגרית, אבל אין ספק שהרעיון עדיין מדגדג לי במח, בייחוד בחודשים האחרונים בהם הפכתי להיות יותר נישתית ויותר ממוקדת וורדפרס ובלוגינג.

    אני משערת שלא ניתן לדעת מה יום ילד…
    ברור לך שפרסמתי את הפוסט הזה דווקא בשבלי הדיון שלטעמי עשוי להיות שווה זהב.
    אנחנו בזמנו התחלנו אותו קצת במיילים, ואיכשהו הוא נעלם - חשוב לי לייצר דיונים פומביים דווקא בנושאים כאלו ולערב בהם אנשים שבקיאים יותר ממני בנושא כמוך וכמו TheRaveN 2.0.

  • אלעד בתאריך 29.04.2007 @ 9:35 pm

    אז אתרום את שתי האגורות שלי. במידה והכוונה בפרובלוגינג היא לחיות מבלוג אחד הסיכוי לדעתי הוא קלוש. ולא רק בעברית.

    גם הפרובלוגר שכולם מביאים בתור דוגמא (דארן) לא עושה את רוב הכסף שלו מהבלוג שכולם מכירים. זה סיפור הכיסוי וצריך לחפור היטב בשביל למצוא את הסוד. לא משהו שהייתי רוצה לכתוב עליו :roll:

  • עידן שלומן בתאריך 30.04.2007 @ 1:10 am

    אפשר לחיות מבלוגים. נקודה.

    בישראל, אפשרי. אבל לפי דעתי, את צריכה לתחזק רשת של בלוגים ולא בלוג אחד בודד. בנוסף, אם את מתבססת על תוכן+אדוורדס הייתי ממליץ לך לכתוב על “נושאים יקרים”. כלומר, נושאים שעלות הפרסום בהם יקרה. הלוואות, משכנאות, עורכי דין, תיירות וכדומה - תמיד עובדים יפה.

    רשת של בלוגים גם נותנת לך גב כלכלי כלשהו ו/או צמצום אפשרויות קריסה בעת צרה. :mrgreen:
    בקשר ל - TheRaveN נראה לי שהיא התכוונה שצריך ללמוד את התחום ובמיוחד את תחום תוכניות השותפים + יצירת עמודי נחיתה טובים. זה לא משהו שעושים כבדרך אגב, אלא אם רוצים להרוויח בהתאם.

    BTW, לא הייתי מתלהב מדארן או Shoemoney שמצלם את עצמו עם צק של 300,000$. אם היה לו את הסכום הזה, הוא לא היה מדבר איתך. צריך להבין שבדרך כלל בלוגרים מסוג זה קונים תנועה בכמות מטורפת, מצליחים להמיר אותה ובסוף נשאר להם XX,XXX$ ( לא שזה רע, אבל עדיין זה לא מה שהם מציגים ).

  • עידן שלומן בתאריך 30.04.2007 @ 1:11 am

    זה כמובן Shoemoney.

  • אחי דקר בתאריך 30.04.2007 @ 8:50 am

    לקחתי את תמונת הבית של דארן כדוגמה, באותה המידה יכלתי להציג צ’קים מהגלרייה של אדסנס :-)
    אין לי ספק שאפשר לעשות כסף מבלוגים, אפשר לעשות כסף מכל דבר. השאלה האמיתית (וכנראה שלא ניסחתי אותה מספיק טוב) היא האם אפשר לעשות בארץ כסף מבלוגינג ופרסום.

    ברגש שיש לך שם אתה יכול להרצות, אם אתה מסוגל לכתוב ספרים אשרייך - אבל לא כל בלוגר הוא גם סופר.

    ישראל מאד מוגבלת ברמת קהל היעד שלה, ברגע שאתה עובר לכתוב באנגלית דברים נראים לחלוטין שונה פשוט כי אוכלוסיית היעד שלך גדולה יותר. כך גם לגבי שפות בינלאומיות נוספות אבל עברית קוראים רק ישראלים - הקהל הראשוני שלך מאד מצומצם.

    יכול להיות שאם אכתוב על אופנה או משכנתאות קהל היעד שלי יהיה הרבה יותר גדול גם בתחומי המדינה, ובמקרה שכזה אולי גם ניתן יהיה לעשות מזה כסף. אני באמת לא יודעת.

  • עידן שלומן בתאריך 30.04.2007 @ 11:15 am

    זאת בדיוק הסיבה שרשת אתרים ממוקדים מתאימה לישראל, אתר בודד לא יכול להרוויח סכומים גבוהים בישראל ( לפחות לפי הניסיון שלי ).

  • grebulon בתאריך 30.04.2007 @ 4:54 pm

    איזה עבודה את מחפשת. אולי אפשר לעזור.

  • shin בתאריך 30.04.2007 @ 7:22 pm

    הייתי שואל את רונית על “מושבה חופשית
    בלוג על פרדס חנה כרכור והסביבה.
    שילוב יפה של כתיבה אישית וכתיבה שיווקית.

  • Israeli Problogging and the Israeli blogosphere - Dakar as a beginning | fiLi’s tech בתאריך 29.06.2007 @ 9:15 am

    [...] even essential to keep a high quality blogging going. I also believe in full-time blogging and full-time bloggers, and those will be made possible only when it’s possible to fully monetize a blog and [...]

  • אלעד בבלוגלי » ארכיון הבלוג בתאריך 8.07.2007 @ 9:35 am

    [...] אדסנס המוצבות בבלוג שלה. הסתכלו לדוגמא בפוסט העוסק בפרובלוגינג. כרגע מוצגות שם המודעות הבאות: תוכנת שרטוט, נושא עובדים [...]

  • כסף באינטרנט » פרובלוגינג כשר! בתאריך 8.07.2007 @ 11:13 pm

    [...] לי לקרוא ולהגיב על כמה פוסטים בנושא הפרובלוגינג בישראל, התגובת בנושא שונות. דולב כתב בבלוג [...]

  • לא פרו-בלוגרית : הבלוג של אח"י דקר בתאריך 11.09.2007 @ 12:53 pm

    [...] דעתי על פרו-בלוגינג בישראל כבר הבעתי, אין לה שום קשר לדעתי על בלוגינג [...]

  • תאי קאיש בתאריך 18.11.2007 @ 12:39 pm

    כרגע? אפשרי אבל קשה..
    אני פועל למען עתיד קל יותר ;)

  • Problogging in Israel : The Globe case study for a successful Hebrew blog | fiLi’s tech בתאריך 1.12.2007 @ 4:26 am

    [...] DakarS. Dakar take 2. More from Dakar. [...]

  • פרובלוגינג - זה אפשרי : הבלוג שלי - תאי קאיש בתאריך 1.12.2007 @ 2:55 pm

    [...] כן חנית, זה אפשרי.  אלעד - אפשרי גם בבלוגים לא עצמאיים :)  שרון - להנות מהבלוג ולהרוויח קצת יותר מאגורה.  כסף נט - אפשר גם להרוויח סכומים שאינם קטנים.  אריק - נכון, אבל למה באנגלית?  1 בדצמבר, 2007 | בנושאים פרובלוגינג  [...]

  • השארת תגובה





    :mrgreen::|:twisted::arrow:8O:):?8):evil::D:idea::oops::P:roll:;):cry::o:lol::x:(:!::?: